عنوان: امنيت اجتماعي و نقش پليس
سوال :

سرور گرامی و ارجمند حضرت آیت الله العظمی مظاهری

ریاست محترم حوزه علمیه اصفهان

 

سلام علیکم

با احترام،ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات،نظر به اینکه مقرر است ویژه نامه ای به مناسبت هفته ناجا تهیه و در بین اقشار مختلف جامعه توزیع گردد، لذا استدعا دارد در صورت صلاحدید، نسبت به ارائه پاسخ سولات ذیل مساعدت تا در ویژه نامه مذکور درج گردد:

1-ارزیابی جنابعالی از عملکرد نیروی انتظامی در تأمین امنیت استان اصفهان چگونه است؟

2-به اعتقاد جنابعالی اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی از سوی نیروی انتظامی تا چه میزان بر سلامت فرهنگی و اجتماعی جامعه تأثیر داشته است؟

3-به نظر جنابعالی مهمترین اقدام پلیس استان اصفهان در طی یک سال اخیر چه بوده است؟

 

 

                                                             و من الله توفیق

                                                    فرمانده انتظامی استان اصفهان

                                              سرتیپ 2 پاسدار سید حمید صدرالسادات


پاسخ:

بسم الله الرحمن الرحیم

  

مسآله امنیت از اهم مسائلی است که تأمین آن از مسئولیت های خطیر و اساسی حکومت اسلامی است و در این میان، مقوله امنیت اجتماعی از جایگاهی ویژه و برجسته برخوردار است و اسلام عزیز تأمین سلامت و ایمنی اجتماعی و اخلاقی را برابر با پاسداری از حیات و حرمت همه انسان ها قلمداد کرده است. از این جهت، بدون تردید باید گفت که اجرای برنامه های مربوط به ارتقاء امنیت اخلاقی و  اجتماعی از سوی دستگاه های ذی ربط در نظام مقدس جمهوری اسلامی و بالأخص نیروی سرافراز انتظامی که وظیفه ای سنگین و مهم در این زمینه دارد، از اوجب واجبات است و اگر با دقت کامل و به نحو صحیح انجام پذیرد مسلماً، سلامت فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی را تأمین خواهد نمود. لذا مهم ترین اقدام نیروی انتظامی در مدت اخیر نیز اجراء همین طرح با اهمیت بوده است و باید به طور جدی و همراه با برنامه ریزی و مقارن با کار فرهنگی ادامه پیدا کند تا ان شاءالله شاهد اصلاحِ وضعِ ناهنجار فساد اخلاقی که موجب خدشه به نظام و جامعه اسلامی ماست،باشیم. بحمدالله و منّه،نیروی انتظامی، مجموعاً در این خصوص، عملکرد مثبت و همراه با تلاش و اقتدار  داشته است و ان شاءالله باجدّیت وعزمِ بیشتر وبرنامه ریزی دقیق تر،تاریشه کن کردن نقاط تولید و گسترش فساد اخلاقی و اجتماعی و نیز ارشاد و هدایت فریب خوردگان، اجرای این طرح را استمرار خواهد بخشید و البته واضح است که سایر دستگاه های مربوطه، خصوصاً دستگاههای فرهنگی،تبلیغی و اجتماعی و به طور ویژه صدا و سیما، نیز در مساعدت به نیروی انتظامی مسئولیتی خطیر بر عهده دارند و مسائل و برنامه های فرهنگی باید به گونه ای تولید شود که سلامت فرهنگی و اخلاقی و اجتماعی را به عنوان یک اصل مهم و اساسی و به طور جدّی مدّنظر داشته باشد. توفیقات همگان را در این زمینه از خداوند سبحان مسألت می کنم.والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته.

 

19 رمضان المبارک 1428

9/7/1386

حسین المظاهری