عنوان: پيام به مراسم رونمایی از ترجمۀ قرآن کریم، به خامۀ گرانمایۀ استاد دکتر محمد‌علی انصاری
شرح:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

قال‌الله سُبحانه تَعالی:« وَ إِنَّهُ لَتَنْزِيلُ رَبِّ الْعالَمِينَ، نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ، عَلى‌ قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنْذِرِينَ، بِلِسانٍ عَرَبِيٍّ مُبِينٍ».

 

جبهۀ سپاس به درگاه حضرت حقِّ متعال می‌ساییم که در سلسلۀ خدمات بزرگ و فعالیّت‌های برجستۀ قرآنیِ مفسّرِ دانشمند و عالم اندیشمند جناب آقای دکتر محمدعلی انصاری«دامت‌مَعالیه»، اینک شاهدِ انتشار ترجمۀ قرآن کریم به زبان فارسی هستیم. ترجمه‌ای بلیغ و رسا و فصیح و شیوا که در کمال دقّت و صحّت به خامۀ گرانمایۀ این قرآن‌پژوه گرانقدرِ عصرِ ما و به لطف و مدد و عنایت خداوند سبحان و در سایه‌سارِ توجّهات خاصّۀ حضرت ثامن‌الأئمّة النّجباء«علیهم‌آلاف التّحیة و الثّناء» فراهم آمده است.

وجود چنین ترجمۀ گویا و مناسبی در کنار تفسیر ارجمند مشکاة و دو شرح شیوا و پُر معنای نهج‌البلاغه و صحیفۀ مبارکۀ سجّادیه، که أخ‌القرآن و زبور آل‌محمد«صلوات‌الله علیهم اجمعین» است، مجموعه‌ای مبارک و منظومه‌ای جامع از معارف والای قرآن و عترت است که توفیق بزرگِ پدیدآوردن آن را خداوند مهربان به این مفسّرِ بزرگوار عنایت و مرحمت فرموده است «و هذا مِن فضل ربّی».

با اظهار مسرّت و خوشوقتی و با دعا برای استمرار تأییدات عالیۀ الهیّه برای ایشان، از صمیم قلب از این اندیشمند گرامی و نیز از همۀ کسانی که در به انجام رسیدن این کار بزرگ تلاش و کوشش نموده‌اند، تشکّر و تقدیر و تکریم می‌کنم و از خداوند تعالی توفیقات روزافزون وسعادت و عزّتِ آنان را مسألت می‌نمایم. والسّلام‌علیهم و رحمة‌الله و برکاته.

 

حسين المظاهرى

14 / شوال المكرّم / ١٤٤٤

15 / ارديبهشت / ١٤٠٢