عنوان: پیام در پى حادثۀ تروريستى در كابل
شرح:

بِسْمِ‌اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ»

پیام در پى حادثه تروريستى در كابل حادثۀ خونين و اسفناكى كه به دست سفّاكان افراطى و جنايت‌کار در افغانستان مظلوم، به وقوع پيوست و خون ده‌ها دانش آموز دختر مدرسۀ «سيدالشهداء» كابل و ساير بى‌گناهان را در روز ماه مبارك رمضان بر زمين ريخت، فاجعۀ بزرگى است كه قلب هر انسان آزاده‌اى را مملوّ از اندوه و تأسف مى‌سازد.

اين جنايت كم‌نظير، در سلسله اقدامات ضدّ بشرى و وحشيانه‌اى است كه سالهاست از روى تعصّبات جاهلانه و به نام دين، هم امنيّت و آرامش ملّت مظلوم افغانستان و خصوصاً شيعيان اين كشور را سلب كرده است و هم چهرۀ تابناك رحمانى دين و آيين را در انظار جهانيان، مشوّه ساخته است و از اين جهت جرمى بزرگ و نابخشودنى است.

اكنون همۀ مسلمانان و جامعۀ جهانى بايد در قبال اين جنايات بى‌رحمانه و ددمنشانه، ساكت ننشينند، چنانكه حاكمان و رهبران طوايف ملّى و مذهبى افغانستان نيز بايد با تحكيم پايه‌هاى اتّحاد و برادرى، براى پايان يافتن اين مصائب غم‌انگيز و حمايت از مردم بى‌پناه و مظلوم افغان، چاره انديشى كنند.

ضمن اظهار همدردى و عرض تسليت به ملّت ستمديده افغانستان خصوصاً خانواده‌هاى داغديده و آرزوى تسلّا و آرامش براى آنان، از خداوند تعالى عافيت و شفاى مجروحان و نجات مردم شريف افغانستان و عزّت و سرافرازى آن ملّت مظلوم را مسألت مى كنم.

 

حسین‌المظاهری

28 / رمضان‌المبارک / 1442

21 / اردیبهشت / 1400