عنوان: دیدار اعضای هیأت امنای جامعةالمصطفی‌العالمیّة - 27/11/1397
شرح:

 دیدار اعضای هیأت امنای جامعةالمصطفی‌العالمیّة - 27/11/1397اعضای هیأت امنای جامعةالمصطفی‌العالمیّة با مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه‌العالی» دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری دراین دیدار، جامعةالمصطفی‌العالمیّة را مجموعه‌ای بسیار با اهمیّت و از برکات وجودی امام راحل عظیم‌الشّأن«قدّس‌سرّه» و نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف کرده و خاطرنشان ساختند: به فضل الهی جامعةالمصطفی اکنون یکی از نهادهای پر افتخار و اثرگذار تشیّع در سطح بین‌المللی است و مشمول عنایات حضرت ولیّ‌عصر«ارواحنافداه» است.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در ادامۀ بیانات خود، توجّه و تمرکز بر تقویت و رشد سه عنصر «علم»، «اخلاق» و «عقلانیّت»، را به عنوان سه شرط اساسی برای متعلّمان و فارغ‌التحصیلان جامعةالمصطفی بسیار لازم و ضروری برشمرده و تأکید کردند: رسالت خطیر تبلیغ دین خصوصاً در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی، بدون علم، اخلاق و عقلانیّت، اثرگذاری لازم را نخواهد داشت و در این میان، با وجود اهمیّت و ضرورت علم و اخلاق، امّا نقش برجستۀ عقلانیّت و تعقّل در معرفی اسلام و مکتب تشیّع به دیگران ممتاز است.

ایشان، با تأکید بر اهمیّت تقویت پایه و بنیۀ علمی متعلّمین جامعةالمصطفی، اظهار داشتند: به هر میزان که بنیۀ علمیِ مبلّغین، خصوصاً تسلّط کافی آنان به مبانی تشیّع در زمینه‌های اعتقادات، اخلاق و فقه، تقویت شود،، قدرت تبیین و نیز دفاع علمی آنان از مبانی و تعالیم انسان‌ساز قرآن و عترت بیشتر خواهد شد.

آیت‌الله العظمی مظاهری در همین زمینه بر ضرورت توجّه هرچه بیشتر به فقه مقارن و آموزش هرچه بهتر آن به متعلّمان جامعةالمصطفی تأکید کرده و افزودند: استاد بزرگوار ما، حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی«قدّس‌سرّه»، بر فراگیری و توجه به فقه مقارن پافشاری و اهتمام ویژه‌ای داشتند، امّا امروزه علاوه بر آن، لازم است عموم طلّاب و به ویژه متعلّمین جامعةالمصطفی، بر فراگیری دیگر شاخه‌های علمی مقارن خصوصاً کلام و تفسیر مقارن و نیز آموختن مهارت‌های گفتگو و ارتباطات مشترک بین خود و دیگران به ویژه طلّاب و علمای اسلامی سایر مذاهب و ادیان هم اهتمام ورزند.

ایشان در این زمینه اضافه کردند: افراد تحت تربیت جامعةالمصطفی، علاوه بر آشنایی کافی با مبانی فقهی، اخلاقی و کلامی مذاهب و ادیان دیگر، باید به ابزارهای پیچیده و گستردۀ مخالفان تشیّع و حربه‌های آنان در مقابله با تشیّع و اسلام نیز توجه داشته باشند تا بتوانند خود را برای دفاع علمی و عقلانی از اسلام و تشیّع، آماده و مجهّز نمایند و پاسخ‌های نظری و عملی لازم را به سؤالات و شبهات آنان بدهند.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری، تقوا و اخلاق عملی و حُسن سلوک و رفتار را به عنوان عامل تکمیل‌کنندۀ دانش و قدرت علمی دانسته و تأکید کردند: عموم علماء و روحانیون خصوصاً مبلّغان و فارغ‌التحصیلان جامعة‌المصطفی باید با عمل و رفتار خود، مردم را به سوی اسلام و قرآن و مکتب اهل‌بیت«علیهم‌السّلام» جذب و دعوت کنند و بدانند که بهترین و با برکت‌ترین شیوۀ دعوت و جذب، همین راه است.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در بخش دیگری از سخنان خود، تبلیغ بدون عقلانیّت و تدبیر را بی‌اثر و بی‌نتیجه خوانده و در این زمینه تصریح کردند: از نشانه‌های بارز عقلانیّت، حفظ اعتدال و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط در همۀ تصمیمات، مواضع و اقدامات است.

ایشان در این زمینه خاطرنشان کردند: افراط و تندروی خصوصاً در کشورها و بلاد غیر اسلامی سبب سوء استفادۀ دشمنان اسلام و مخالفان تشیّع می‌شود؛ چنان‌که تفریط و کندروی نیز موجب یأس و ناامیدی مردم و مخاطبان خواهد شد و از این‌رو یک مبلّغ با تدبیر برای اثرگذاری هرچه بیشتر، باید از هرگونه تندروی و کندروی در همۀ زمینه‌های علمی و عملی به شدّت اجتناب ورزد.

در این دیدار، آیت‌الله اعرافی، رئیس هیأت امناء جامعةالمصطفی و نیز حجة‌الاسلام والمسلمین عبّاسی رییس جامعة‌المصطفی گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های جامعة‌المصطفی‌العالمیّة ارائه کردند.

خاطرنشان می‌شود در این دیدار همچنین حضرات آیات و حجج‌اسلام آقایان مقتدایی، حسینی بوشهری، تسخیری، محمدی عراقی، سید حسن ربّانی، اختری، نواب و دکتر مصطفوی و جمعی از مسئولان عالی جامعة‌المصطفی‌العالمیّة نیز حضور داشتند./پایان خبر

 

گزارش تصویری

==================================

======================

 دیدار اعضای هیأت امنای جامعةالمصطفی‌العالمیّة - 27/11/1397 

JameatolMosatafa-6.jpg

JameatolMosatafa-1.jpg

JameatolMosatafa-5.jpg