عنوان: پیام به نهمین یادوارۀ شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان - 20/7/1396
شرح:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

قال الله تعالی:«وَ الْبَلَدُ الطَّيِّبُ‏ يَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ»

اکنون که بار دیگر به توفیق الهی، یاد و خاطرۀ مبارک صدها شهید و ایثارگر حوزۀ علمیۀ اصفهان، تجدید می‌گردد، مناسبت شایسته‌ای است تا عهد و میثاقِ سنگین خود را با آن مجاهدان پیشتاز راه حق و فضیلت، تجدید نموده و یاد گرامیِ آنان را با تدبّر و عبرت‌آموزی، همراه نمائیم.

شهیدان والامقامِ روحانیّت، سرمایه بزرگِ جانِ عاریتِ خود را در میدانِ آزمونِ دشوارِ الهی، فدا کردند و از عرصۀ درس و اجتهاد، به ساحتِ دفاع و جهاد، هجرت نمودند، تا ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی اسلام، زنده بماند و به بلای تزلزل و اضمحلال تدریجی، گرفتار نگردد.

اهمیّت برجستۀ کار شایسته و عمل صالح آنان، در این بود که با اقتداء به سیّد و سالار شهیدان«صلوات‌الله‌ و سلامه‌علیه»، پس از تشخیص وظیفه، در انجام آن، تردید و کوتاهی نکردند و با ایثار و از جان‌گذشتگی، رسالت والای خود در پاسداری از حق و حقیقت را در لحظۀ مورد نیاز، ایفا نمودند.

این، درس بزرگِ آن مجاهدان راه خداست که همواره، ما را به  شناخت صحیح وظیفه و عمل خالصانه بدان، در زمان و لحظۀ مورد نیاز، فرا می‌خواند و پیوسته به ما می‌آموزد که اداء تکلیفِ سنگینِ صیانت از آرمان‌های متعالیِ دینی و ارزش‌های انسان‌سازِ اخلاقی، علاوه بر دانش و معرفت، به استقامت و بصیرت، نیازمند است:  «وَ لَا يَحْمِلُنَّ‏ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ».

از این جهت، یاد شهیدان عزیز، یادبود برترین فضیلت‌ها و خصائل انسانی است و یادواره‌های آنان، برترین مجلس درس‌آموزی و عبرت‌اندوزی است.

سلام و رحمت و رضوان بی‌پایان خداوند تعالی بر ارواح مطهر آنان و تفضّل و اجر الهی، شامل حال خاندان صبور و سرافرازشان باد.

 

حسین‌المظاهری

21/ محرّم‌الحرام / 1439

20 / مهرماه / 1396