جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند


 
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»
  • پيام تسليت در پى حادثه تروريستى در شهر كرمان
  • اطّلاعیّه

  • -->

    پيام به آیین رونمایی از دستاوردهای پروژۀ بزرگ «طنین وحی» - 6/2/1397

    بِسْمِ  اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم

    قال‌الله تَعالی: «تِلْكَ آياتُ الْقُرْآنِ وَ كِتابٍ مُبينٍ ، هُدىً وَ بُشْرى‏ لِلْمُؤْمِنينَ»

     

    پيام به آیین رونمایی دستاوردهای پروزۀ بزرگ طنین وحی  - 6/2/1397خداوند بزرگ را از صمیم جان، سپاس می‌گویم که در سایۀ الطاف کریمانۀ او، محصول یکی دیگر از تلاش‌ها و فعالیّت‌های قرآنیِ مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزۀ علمیّۀ اصفهان، اینک و در ایّام مبارک شعبانیّه، و با حضور شما میهمانان گرامی رونمایی می‌گردد.

    طرح «طنین وحی» که با بهره‌گیری هوشمندانه از ابزار «هنر» و «فنّاوری» و قرار دادن آن در خدمت قرآن کریم، و به منظور تعمیق اثر بخشی قرآن و تعالیم حیات‌بخش آن در ذهن و ضمیر مخاطبان خصوصاً نسل تکامل‌خواه جوان، فراهم آمده است، علاوه بر اینکه کاری بزرگ و درخور برای توسعه و گسترش معارف والای قرآن مجید است، تجربه‌ای نوین را در عرصۀ فراگیر ساختن این کتاب انسان‌ساز و متعالی، به منصۀ ظهور درآورده است.

    اکنون و در این روزگار پر فراز و نشیب معاصر که از یک سو تمام تلاش گستردۀ دشمنان قرآن، بر زدودن انوار تابناک این کتاب الهی متمرکز گردیده - هرچند که «يُريدُونَ‏ أَنْ‏ يُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ يَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ»- و از سوی دیگر جان‌های تشنگان حقیقت و معنویّت به ویژه در نسل جوان، آمادگی دریافت تعلیمات والای معنوی و حقایق روح‌بخش الهی را دارد، باید تمام همّت و توان و امکان لازم به کار گرفته شود تا معارفِ نجات‌بخش قرآن در قالب‌های صحیحِ متکثّر و متنوّع عرضه گردد تا هم این جان‌های تشنه، از دریای بی‌کرانِ قرآن سیراب و نورانی گردد و هم آن تلاش‌های گستردۀ دشمنان قرآن، در یک جهاد و کارزار فرهنگی، پاسخ داده شود.

    هدف اساسی و رویکرد برنامه‌ریزان، مجریان و همۀ دست‌اندرکاران و هنرمندان گرامی در این طرحِ جالب و چشم‌گیر، بر همین نقطه، متمرکز بوده است که بتوانند، با اهتمام و سعی مشکور خود، دل‌ها و فکرهای مخاطبان را به سوی این کتاب آسمانی جذب و جلب نمایند و حلاوت پیام‌ها و تعالیم آن را به آنان منتقل نمایند و امید است در این هدف والا توفیق روزافزون داشته باشند.

    امّا نکته‌ای که توجّه به آن نیز مهمّ است، این است که همۀ خدماتی که به آستان قرآن کریم انجام می‌پذیرد، در واقع، مقدّمه‌ای است برای عمل به این کتاب الهی، و آنچه موجب نجات و مایۀ حیات آدمی است، همین تعهّد و التزام عملی به منظومۀ حیات‌بخش قرآن است.

    باید مراقب باشیم تا خدای ناکرده مشمول شِکوه و شکایت رسول گرامیِ او نشویم که: «وَ قالَ الرَّسُولُ يا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً»؛ و باید سخن بلند امیر‌مؤمنان «علیه‌السّلام» را همواره بشنویم که «اللَّهَ اللَّهَ فِي الْقُرْآنِ لَا يَسْبِقُكُمْ‏ بِالْعَمَلِ‏ بِهِ‏ غَيْرُكُمْ». راه نجات امّت اسلامی، تنها، بازگشت به قرآن و عمل و التزام حقیقی به معارف عالیۀ آن است.

    امیدواریم که تلاش و سعی بزرگی که در انجام و به ثمر رسیدن این طرح بزرگ قرآنی صورت پذیرفته است، یکی از زمینه‌های مبارک و پر ثمر عمل به قرآن کریم در سطح جامعۀ اسلامی باشد و در این صورت، مجریان و متصدّیان این طرح به هدفی بزرگ نائل آمده‌اند و اجری عظیم خواهند داشت.

     از همۀ آنان و نیز یکایک میهمانان گرانقدر و بزرگوار خصوصاً علماء و فضلاء حاضر صمیمانه تشکّر می‌کنم و از خداوند تعالی مسألت می‌کنم که مسئولان محترم مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزۀ علمیّۀ اصفهان و خصوصاً مدیر گرامی آن مرکز را در خدمت به آستان قرآن کریم  و عترت طاهره بیش از پیش موفق و مؤیّد بدارد و همۀ ما را با قرآن و عترت، در دنیا و آخرت محشور فرماید. ان‌شاءالله. والسّلام‌علیکم و رحمةالله و برکاته.

    حسین‌المظاهری

    9 / شعبان‌المعظّم / 1439

    6 / اردیبهشت / 1397

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365