عنوان: پیام به سومین مجمع پیشرفت علمی و صنعتی و فرهنگی نصف جهان - 4/12/1395
شرح:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

نشست هم ‌فکری بنیاد نقش جهان که به‌منظور گفتگو و رایزنی پیرامون مسائل و مشکلات استان اصفهان تشکیل گردیده، فرصت مناسبی است تا با تکیه بر همۀ ظرفیّت‌های موجود، هم بهترین راه حل‌ها برای نقاط ضعف و آسیب‌ها مورد بررسی قرار گیرد و هم افق‌های جدید در صحنۀ پیشرفت علمی و صنعتی و فرهنگی استان اصفهان شناسایی شود.

از این‌رو این بنیاد، باید به‌منزلۀ یک اطاق فکر و تحلیل، و یک پشتوانۀ متین کارشناسی در امور مختلف استان درآید.

این مهم وقتی به منصۀ ظهور خواهد رسید که:

اوّلاً: همۀ دست اندرکاران و متصدیّان این بنیاد، تمام جدیّت و اهتمام خود را مصروف شناخت صحیح مسائل پیش رو و تعییین اولویّت‌های رتبه‌بندی شده و انجام کار کارشناسانه و محقّقانه در خصوص آن مسائل و سپس برنامه‌ریزی‌های واقع بینانه و نه فقط آرمان‌گرایانه، در راستای اهداف متعالی خدمت به مردم و پیشرفت و توسعۀ همه جانبۀ استان نمایند؛

و ثانیاً: همۀ دل‌سوزان و دغدغه‌مندان نسبت به مسائل استان که شمار آنان در بین مسئولان و مدیران عالی کشور و نظام جمهوری اسلامی، کم نیست، با استفاده و بهره‌گیری از ظرفیّت‌های این بنیاد، برنامه‌ها و جمع‌بندی‌های کارشناسی آنان را به عین عنایت نگریسته و زمینۀ عملی ساختن آنها را فراهم سازند.

بنابراین مأموریّت اساسی و سازندۀ این بنیاد، کار فکری و حرکت کارشناسی است و پس از آن، نوبت اقدام مدیران و مجریانی است که می‌توانند از فراورده‌های فکری و نظری این  بنیاد، در مقام عمل و اجراء بهره برداری نمایند.

روشن است که چنین گردش و توزیع کاری، فقط وقتی ممکن و عملی خواهد بود که وحدت و اتحاد کلمه و پرهیز جدی از گرایش‌های جناحی و اقدامات جانب گرایانه و زودگذر سیاسی و صرفاً اندیشیدن به سرافرازی و سربلندی مردم و تأمین مصالح و منافع جمعی آنان و خدمت بی‌منّت و گره‌‌گشایی از مشکلات متعدّد آنها -که ولی نعمتان همۀ ما هستند- سرلوحۀ امور و یک وظیفۀ خطیر دینی و ملّی تلقی گردد و البته به ضمیمۀ این انسجام و همبستگی، خلوص در نیّت و اخلاص در عمل، به‌عنوان کیمیای برکت دهندۀ به اعمال، مورد توجه و التزام قرار گیرد.

در این صورت، بی‌شک تلاش و اهتمام همۀ شما عزیزان علاوه بر اینکه به نتایجی شیرین و پربار منتهی خواهد شد، به امید خداوند، مایۀ تعالی و رشد معنوی و اجر و ثواب اخروی برای شما گرامیان خواهد بود. ان‌شاء‌الله.

از کوشش‌های صورت پذیرفته تا کنون، صمیمانه تشکر می‌کنم و بر سعی وافر در راستای ظهور و بروز عملی فعالیّت‌های این بنیاد تأکید می‌نمایم؛ چراکه فروغ این انجمن تا وقتی است که نتایج عملیِ افکار و برنامه‌های این بنیاد، ملموس و مورد مشاهده واقع گردد، در غیر این صورت، نور امید آن رو به خاموشی خواهد گرائید.

از خداوند سبحان، تأیید و توفیق تمامی دست اندرکاران محترم این بنیاد و همۀ شما عزیزان را در مسیر خدمت به مردم شریف و مؤمن و مجاهد اصفهان مسألت می‌نمایم. والسّلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته.

 

حسین‌المظاهری

24 / جمادی‌الاولی / 1438

4 / اسفند / 1395