عنوان: پیام به مراسم نکوداشت عالم جلیل‌القدر آیة الله آقای حاج سید کمال فقیه ایمانی«دامت برکاته»
شرح:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

پیام به مراسم نکوداشت عالم جلیل‌القدر آیة الله آقای حاج سید کمال فقیه ایمانی«دامت برکاته»برگزاری این مراسم گرامی که به منظور تکریم از شخصیّت و خدمات عالم جلیل‌القدر آیة‌الله آقای حاج سید کمال فقیه‌ایمانی«دامت‌برکاته» تشکیل گردیده، اقدامی شایستۀ تحسین است، هم از آن جهت که احترام به خدمت‌گذاران راستین دین و شریعت، وظیفه‌ای ضروری است و هم بدان سبب که کارنامۀ خدمات این عالم خدوم؛ کارنامه‌ای پربار و ذو وجوه است. به‌ویژه عطف توجه و اهتمامِ خاصّ ایشان به حوزه علمیّه و تربیت طلّاب و سربازان حضرت ولی‌عصر«ارواحناه‌فداه» از دیرباز، زبانزد بوده و تأسیس مدرسۀ دارالحکمه حضرت باقر العلوم«علیه‌السّلام» در حوزۀ علمیّۀ اصفهان «صانها الله عن الحدثان» که همواره یکی از مدارس ممتاز و پرجمعیّت در این حوزۀ کهن بوده است و فضلاء و روحانیونِ پرشماری در آن تربیت یافته‌اند، یکی از افتخارات روشن این کارنامه است.

در کنار این مدرسه علمیّه، مرکز تحقیقات علمی و دینی امام امیر‌المؤمنین«علیه‌السّلام»، ابتکار و خدمت دیگری است که این عالم پرتلاش به منظور نشر و ترویج معارف نورانی اهل‌بیت عصمت و طهارت«علیهم‌السلام» بنیان گذاری کرده‌اند که از جملۀ ثمرات و نتایج شیرین آن، احیاء و انتشار محققانۀ کتاب روایی عظیم القدر و گرانسنگ«وافی» علامۀ عالی مقام فیض کاشانی«قدس‌سرّه‌الشریف» و همچنین تدوین یک دورۀ تفسیر قرآن کریم به زبان‌های خارجی است که اقدامی نوین و تحسین‌برانگیز است.

 از این خدمات صادقانۀ علمی و فرهنگی که بگذریم، خدمات پرشمار ایشان در عرصۀ اجتماعی از قبیل ساخت مساجد و بیمارستان‌های متعدّد و نیزکتابخانه عمومی امام امیرالمؤمنین«علیه‌السلام» و سایر فعالیت‌های فراوان اجتماعی این عالم مردمی است که باعث شده تا ایشان در طی سال‌های متمادی؛ همواره از احترام و جایگاه اجتماعی خاصّی برخوردار باشند.

و سرانجام حضور آگاهانۀ ایشان در جریان نهضت و انقلاب شکوهمند اسلامی چه قبل و چه بعد از آن و قرار گرفتن در صف یارانِ امام راحل عظیم‌الشّأن«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» و وفاداری به آرمان‌های متعالی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، از دیگر وجوه شخصیّتی این عالم انقلابی است که پیوسته مایۀ پشتیبانی و دلگرمی علاقمندان به اسلام و انقلاب اسلامی و نیز موجب علاقمندی بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر کبیر انقلاب«قدّس‌سرّه‌الشّریف» به ایشان بوده است.

از خداوند سبحان مزید تأییدات عالیۀ الهیه و استمرار توفیقات این عالم گرامی را در خدمت خالصانۀ به اسلام و مسلمین و حوزه‌های علمیّه و تربیت نسل جوان طلاّب عزیز مسألت می‌کنم.«والله ولیّ العصمة و التوفیق».

از مرکز مدیریّت حوزۀ‌ علمیّۀ اصفهان و سایر متصدّیان برگزاری این مراسم و همۀ شرکت‌کنندگان در آن صمیمانه تشکّر می‌کنم. والسّلام‌علیکم ورحمة‌الله وبرکاته.

حسین المظاهری

17 / صفر المظفر/ 1436

19 / آذر / 1393