جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين


 
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»
  • پيام تسليت در پى حادثه تروريستى در شهر كرمان
  • اطّلاعیّه

  • -->

    پیام به همایش بزرگداشت مرحوم حضرت آیت‌الله آقای حاج سید محمدعلی صادقی «قدس‌سرّه‌الشّریف» - 4/11/1396

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

    پیام به همایش بزرگداشت مرحوم حضرت آیت‌الله آقای حاج سید محمدعلی صادقی «قدس‌سرّه‌الشّریف»این همایش که به منظور تکریم نام و یاد یکی از زعمای گرانقدر حوزۀ علمیّۀ اصفهان یعنی فقیه و اصولی محقّق و عالم جلیل‌القدر مرحوم حضرت آیت‌الله آقای حاج سید محمدعلی صادقی«قدس‌سرّه‌الشّریف» تشکیل گردیده است، اقدامی شایسته و بایسته است و از این‌رو از مرکز مدیریّت حوزۀ علمیّۀ اصفهان و دست‌اندرکاران این نشست گرامی تقدیر و تشکر می‌کنم و در این مجال، نکاتی را در خصوص شخصیّت و مکانت والای ایشان متذکّر می‌گردم:

    اول: عمر نسبتاً کوتاه ولی مشحون از برکات حضرت آیةالله صادقی«رضوان‌الله‌علیه» یکسره در ساحت «علم و عمل» مصروف گردید و بدین سبب خداوند سبحان به این شخصیّت عالیقدر، توفیقات بزرگی، هم در تدریس و گرما بخشیدن به حوزۀ علمیّه، و هم در تربیت شاگردان مبرّز، و هم در تألیف آثار علمی و تحقیقی مفید و متعدّد و هم در هدایت و ارشاد و دستگیری از اهل ایمان عنایت فرمود که همۀ این ابعاد مصداق روشن«ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ‏ الْعَظيم‏» است.

    دوم: وزانت علمی و مکانت تقوایی این عالم عامل  - که مقبولیّت عامّه ایشان را در پی‌داشت- تا به حدّی بود که پس از ارتحال حضرات آیات خادمی و مهدوی هرستانی«قدس‌سرّهما»، عملاً زعامت حوزۀ علمیّۀ کهن اصفهان، متوجّه این فقیه متّقی گردیده و از این جهت ایشان یکی از ارکان و استوانه‌های بزرگ روحانیّت و حوزۀ علمیّۀ اصفهان«صانها ‌الله عن‌الحدثان» بودند.

    و چرا چنین نباشد که: «يَرْفَعِ‏ اللَّهُ‏ الَّذينَ‏ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبير».

    سوم: حضور عالمانه و اخلاقی این عالم وارسته در اجتماع و اهتمام والای ایشان در ارتباط با مردم و رسیدگی به امور آنان از هدایت و ارشاد دینی گرفته تا دستگیری مستضعفان و مستمندان و نیز احداث و تأسیس مساجد در نقاط محروم و نظایر این اقدمات هدایت‌گرانۀ مردمی و اجتماعی، ایشان را درمیان اهل ایمان نیز محبوب و مقبول ساخته بود؛ و از این حیث نیز مصداق آیۀ شریفۀ«الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ‏ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ كَفى‏ بِاللَّهِ حَسيبا» بودند.

    چهارم: همراهی ایشان با نهضت شکوهمند امام راحل عظیم‌الشّأن «قدس‌سرّه‌الشّریف» نیز یکی دیگر از نقاط روشن زندگی این عالم جلیل‌القدر است: «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ عَلَى الْقاعِدينَ‏ أَجْراً عَظيما».

    پنجم: سال‌های پایانی عمر شریف این عالم صالح صابر با رنج و مرارت بیماری گذشت و ایشان با روحیۀ والای صبر و شکر، آن را پشت سر می‌نهادند: «وَ إِنْ‏ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ ذلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُور».

    ششم و نکتۀ پایانی آن است که: شخصیّت و منش و سیرۀ این عالم پارسا، نیاز جدّی امروز حوزه‌های علمیّه و عموم فضلا و روحانیون خصوصاً نسل جوان حوزوی است.

    زندگی فضیلت‌آمیز این فقیه اخلاقی، آمیزه‌ای از اهتمام بی‌وقفۀ علمی در کنار مجاهدت با نفس و التزام به تقوا و پارسایی و سپس تلاش فراوان برای تربیت طلّاب و تهذیب نفوس، همراه با حضور اجتماعی و مردمی و همّت در ارشاد و هدایت‌گری برای اهل ایمان، و صبر و بردباری در مواجهه با مصائب و مشکلات است.

    اینها فضایل و صفات برجسته‌ای است که آراستگی بدان، حاجت قطعی و بلکه وظیفۀ حتمی امروز طلاب و عموم روحانیّت است و برای اداء رسالتِ خطیری که بر عهدۀ آنان قرار گرفته است، تحلّی و تخلّق به این صفات و روحیّات، لازم و ضروری است و امید است طلّاب جوان راه روشن ایشان را که راه حق و فضیلت و پرهیزکاری است، بپیمایند و نوربخش و گرمابخش آیندۀ حوزه و روحانیّت باشند. ان‌شاء‌الله.

    از خداوند متعال علوّ درجات حضرت آیت‌الله صادقی«اعلی‌الله‌مقامه‌الشّریف» را مسألت کرده و حشر ایشان با اولیای طاهرین و معصومین«صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین» را خواستاریم. والسّلام‌علیه و ‌علیکم و رحمة‌الله و برکاته.

    حسین‌المظاهری

    6 / جمادی‌الاولی / 1439

    4 / بهمن‌ماه / 1396

     

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365