جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت


 
  • میزان زکات فطره و کفّاره در سال ۱۴۰۳
  • پیام در پی شهادت سردار مجاهد، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»

  • -->

    پیام به سومین مجمع پیشرفت علمی و صنعتی و فرهنگی نصف جهان - 4/12/1395

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

    نشست هم ‌فکری بنیاد نقش جهان که به‌منظور گفتگو و رایزنی پیرامون مسائل و مشکلات استان اصفهان تشکیل گردیده، فرصت مناسبی است تا با تکیه بر همۀ ظرفیّت‌های موجود، هم بهترین راه حل‌ها برای نقاط ضعف و آسیب‌ها مورد بررسی قرار گیرد و هم افق‌های جدید در صحنۀ پیشرفت علمی و صنعتی و فرهنگی استان اصفهان شناسایی شود.

    از این‌رو این بنیاد، باید به‌منزلۀ یک اطاق فکر و تحلیل، و یک پشتوانۀ متین کارشناسی در امور مختلف استان درآید.

    این مهم وقتی به منصۀ ظهور خواهد رسید که:

    اوّلاً: همۀ دست اندرکاران و متصدیّان این بنیاد، تمام جدیّت و اهتمام خود را مصروف شناخت صحیح مسائل پیش رو و تعییین اولویّت‌های رتبه‌بندی شده و انجام کار کارشناسانه و محقّقانه در خصوص آن مسائل و سپس برنامه‌ریزی‌های واقع بینانه و نه فقط آرمان‌گرایانه، در راستای اهداف متعالی خدمت به مردم و پیشرفت و توسعۀ همه جانبۀ استان نمایند؛

    و ثانیاً: همۀ دل‌سوزان و دغدغه‌مندان نسبت به مسائل استان که شمار آنان در بین مسئولان و مدیران عالی کشور و نظام جمهوری اسلامی، کم نیست، با استفاده و بهره‌گیری از ظرفیّت‌های این بنیاد، برنامه‌ها و جمع‌بندی‌های کارشناسی آنان را به عین عنایت نگریسته و زمینۀ عملی ساختن آنها را فراهم سازند.

    بنابراین مأموریّت اساسی و سازندۀ این بنیاد، کار فکری و حرکت کارشناسی است و پس از آن، نوبت اقدام مدیران و مجریانی است که می‌توانند از فراورده‌های فکری و نظری این  بنیاد، در مقام عمل و اجراء بهره برداری نمایند.

    روشن است که چنین گردش و توزیع کاری، فقط وقتی ممکن و عملی خواهد بود که وحدت و اتحاد کلمه و پرهیز جدی از گرایش‌های جناحی و اقدامات جانب گرایانه و زودگذر سیاسی و صرفاً اندیشیدن به سرافرازی و سربلندی مردم و تأمین مصالح و منافع جمعی آنان و خدمت بی‌منّت و گره‌‌گشایی از مشکلات متعدّد آنها -که ولی نعمتان همۀ ما هستند- سرلوحۀ امور و یک وظیفۀ خطیر دینی و ملّی تلقی گردد و البته به ضمیمۀ این انسجام و همبستگی، خلوص در نیّت و اخلاص در عمل، به‌عنوان کیمیای برکت دهندۀ به اعمال، مورد توجه و التزام قرار گیرد.

    در این صورت، بی‌شک تلاش و اهتمام همۀ شما عزیزان علاوه بر اینکه به نتایجی شیرین و پربار منتهی خواهد شد، به امید خداوند، مایۀ تعالی و رشد معنوی و اجر و ثواب اخروی برای شما گرامیان خواهد بود. ان‌شاء‌الله.

    از کوشش‌های صورت پذیرفته تا کنون، صمیمانه تشکر می‌کنم و بر سعی وافر در راستای ظهور و بروز عملی فعالیّت‌های این بنیاد تأکید می‌نمایم؛ چراکه فروغ این انجمن تا وقتی است که نتایج عملیِ افکار و برنامه‌های این بنیاد، ملموس و مورد مشاهده واقع گردد، در غیر این صورت، نور امید آن رو به خاموشی خواهد گرائید.

    از خداوند سبحان، تأیید و توفیق تمامی دست اندرکاران محترم این بنیاد و همۀ شما عزیزان را در مسیر خدمت به مردم شریف و مؤمن و مجاهد اصفهان مسألت می‌نمایم. والسّلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته.

     

    حسین‌المظاهری

    24 / جمادی‌الاولی / 1438

    4 / اسفند / 1395

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365