جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين


 
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»
  • پيام تسليت در پى حادثه تروريستى در شهر كرمان
  • اطّلاعیّه

  • -->

    پیام به نمایشگاه قرآن مجید - اصفهان 7/4/1394

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم

    «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذي أَنْزَلَ عَلى‏ عَبْدِهِ الْكِتابَ وَ لَمْ يَجْعَلْ لَهُ عِوَجاً»

    پیام به نمایشگاه قرآن - 7/4/1394بیان و بنان ما از توصیف کتاب مقدّسی که وسیلۀ نجات و رهایی بشر از ظلمت‌ها و گشودن دروازه‌های نور به سوی اوست، قاصر و ناتوان است: «كِتابٌ‏ أَنْزَلْناهُ‏ إِلَيْكَ‏ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلى‏ صِراطِ الْعَزيزِ الْحَميدِ».

    بهتر، آن است که توصیف و تبیین ویژگی‌های قرآن کریم را از لسان مبارکِ قرآن ناطق، امام امیرالمؤمنین«علیه‌آلاف‌التّحیة‌والثّناء» بشنویم و از سخن گوارای آن امام همام، جان و دل خود را سیراب گردانیم. آن حضرت در روزهای نخستین خلافتِ خود در مدینه و در خطبه‌ای خطاب به مردم، چنین فرموده‌اند:

    «آگاه باشید که همانا این قرآن پنددهنده‌ای است که هیچگاه نمی‌فریبد و هدایت‌کننده‌ای است که هرگز گمراه نمی‌سازد و سخنگویی است که دروغ نمی‌گوید. هیچ‌کس با قرآن همنشین نشد، مگر آنکه این قرآن در هدایت و راهنمایی او افزود و از کوردلی و گمراهی او کاست. و آگاه باشید که هیچ‌کس با داشتن قرآن، نیازمند نخواهد شد، چنان‌که هیچ‌کس بدون قرآن، بی‌نیاز نخواهد گشت. پس درمان دردهای خود را از قرآن بطلبید و در سختی‌هایتان از قرآن یاری بخواهید، زیرا بی‌گمان، شفا و درمان بزرگترین بیماری‌ها، یعنی کفر و نفاق و سرکشی و گمراهی، در قرآن نهفته است. به‌وسیلۀ قرآن، خواسته‌های خود را از خداوند طلب کنید و با دوستی و محبّت قرآن، به خداوند تعالی روی آورید،‌ زیرا وسیله‌ای برای تقرّب بندگان به خداوند، بهتر از قرآن وجود ندارد. و بدانید که بی‌شک قرآن، شفاعت‌کننده‌ای است که شفاعتش پذیرفته می‌شود و سخنگویی است که قولش تصدیق می‌‌گردد و آن‌کس را که قرآن در روز رستاخیز، شفاعت نماید، بخشوده می‌گردد و هرکس که قرآن از او شکایت نماید، محکوم خواهد شد. پس به‌درستی که در روز جزا ندا دهنده‌ای بانگ می‌زند که: آگاه باشید امروز هرکس در بند کاشته‌های خود و گرفتار عواقب کارهای خویش است، غیر از کسی که بر طبق قرآن عمل کرده باشد. پس شما در شمار عمل‌کنندگان به قرآن و پیروان آن باشید. با قرآن به خدای سبحان راه یابید و او را بشناسید و خویشتن را به‌وسیلۀ قرآن، اندرز و بیم دهید و رأی و نظر خود را در برابر قرآن، متّهم و ناچیز بشمارید و خواسته‌های نفسانی خود را در قبال قرآن، نادرست بدانید.»

    اینها سخنان بلند کسی است که قرآن با تمام وجودِ مبارک او عجین شده است و او تمام موجودیّت خود را با این کتاب عظیم، تطبیق داده است.

    این سخنان باید سرلوحۀ زندگی همۀ کسانی باشد که خود را شیعه و پیرو قرآن و عترت می‌دانند، چنان‌که باید عمل به این کلمات نورانی و دستیابی و نیل به این آرمان‌های زندگی‌بخش، هدف اساسیِ همۀ فعالیت‌های قرآنی و از جمله نمایشگاه قرآن و عترت نیز باشد.

    به امید آنکه برگزاری این نمایشگاه، وسیله‌ای برای تقرّب و تبعیّت هرچه بهتر و بیشتر به قرآن کریم بوده باشد و با تشکّر صمیمانه از همۀ متصدّیان و برگزارکنندگان این نمایشگاه که هر ساله همّت خود را برای برپایی آن به‌کار می‌گیرند.

    و السّلام‌ علي جمیع عباد الله الصّالحین

    حسين‌  المظاهري‌

    11 رمضان‌ المبارك 1436

    7/تیر ماه/1394

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365