جستجو :
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَن صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين


 
  • میزان زکات فطره و کفّاره در سال ۱۴۰۳
  • پیام در پی شهادت سردار مجاهد، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی
  • پیام به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
  • پیام در پى ارتحال عالم جليل القدر مرحوم آيت‌الله امامى كاشانى«قدّس‌سرّه»
  • پیام در آستانۀ برگزاری ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • شرکت در ششمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان و دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پیام در پی ارتحال عالم‌جلیل‌القدر آیت‌اللّه آقای حاج سید محمّد موسوی بجنوردی «رضوان‌اللّه‌علیه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت آيت‌الله آقاى حاج شيخ عبدالقائم شوشترى«رضوان‌الله‌عليه»
  • پیام تسلیت در پی درگذشت مرحوم آيت‌الله نمازى«رضوان‌الله‌علیه»

  • -->

    دیدار دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور-1393/6/3

    در سوّمین روز از هفتۀ دولت، آقای دکتر جهانگیری معاون اوّل رئیس جمهور به همراه تنی چند از وزراء و مسئولان دولت، با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مظاهری«مدّظلّه‌العالی» دیدار و گفتگو کرد.

    حضرت آیت الله العظمی مظاهری در این دیدار با گرامیداشت هفتۀ دولت از خدمات و تلاش‌های رئیس‌جمهور محترم و دولت یازدهم قدردانی کرده و تأکید کردند: با الطاف الهی آغاز کار دولت فعلی در سال گذشته، آرامش و امید خوبی در کشور ایجاد کرد و حفظ و صیانت از این آرامش و امید، برای همه خصوصاً دولتمردان، امری ضروری و لازم است.

    ایشان با اشاره به اینکه بعضی از مخالفان دولت، به‌جای نقد منطقی، به دنبال بر هم زدن آرامش و ایجاد تنش در فضای سیاسی کشور هستند، این روش را غیراخلاقی و نادرست دانسته و خاطرنشان کردند: دولت محترم و سایر قوا و مسئولان باید با تدبیر و دقّت، از اینگونه برخوردها عبور کنند و از آرامش فضای سیاسی کشور صیانت کرده و اجازه ندهند تنش و اختلاف در بدنۀ نظام به‌وجود آید و از این‌رو باید در اظهارنظرها و اقدامات خود، اتّحاد و انسجام و عقلانیّت و تدبیر را مراعات نمایند.

    حضرت آیت الله العظمی مظاهری با قدردانی از تلاش‌های صادقانه و مواضع مثبت آقای جهانگیری معاون اوّل رئیس جمهور، به مشکل بزرگ آب در استان اصفهان اشاره کرده و افزودند: مسئلۀ زاینده‌رود و مشکلات مربوط به آن، یک مسئلۀ ملّی است و اختصاصی به استان اصفهان ندارد و از این‌رو رفع معضلات مربوط به آن، به یک نگاه جامع و یک برنامۀ بلندمدّت نیاز دارد.

    ایشان با تکریم و تشکّر از صبر و استقامت مردم و خصوصاً کشاورزانی که در اثر معضل آب در استان اصفهان به‌خصوص در مناطق شرق این استان، با مشکلات بسیار عدیده و پیچیده‌ای روبرو شده‌اند، از دولت و خصوصاً وزارت نیرو خواستند تا با سرعت‌عمل و دقّت کارشناسی، اقدامات راهگشای خود را عملی نمایند و پیش از آنکه دامنۀ معضلات کنونی وسیع‌تر شود، چاره‌اندیشی لازم را انجام دهند.

    حضرت آیت الله العظمی مظاهری با تأکید بر اینکه هیچکس اعمّ از مردم و مسئولان استان، در مسئلۀ آب به دنبال زیاده‌خواهی و تعرّض به حقوق دیگران و نظائر آن نیستند، خاطرنشان کردند: تمام سخن مردم و مسئولان این است که قانون و مصوّبات متعدّد دولت در این زمینه، اجرا شود و طرح‌های نیمه‌کاره‌ای که از سال‌ها قبل متوقّف مانده است، به اتمام رسانده شود و حقوق شرعی و قانونی کشاورزان و همچنین خسارت‌های آنان، بدون اهمال و منّت، پرداخت گردد.

    حضرت آیت الله العظمی مظاهری یکی از مهم‌ترین را‌هکارهای حلّ معضل آب در استان را جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی آب و نیز جلوگیری از تصمیمات سلیقه‌ای و غیرکارشناسی و نگاه‌‌های بخشی و باندی دانسته و تأکید کردند: درمان بسیاری از معضلات کشور، التزام به قانون و موازین قانونی است.

    ایشان در پایان سخنان خود، از خدمات و تلاش‌های بی‌وقفۀ آقای دکتر زرگر استاندار اصفهان در پیگیری معضل آب و مسئلۀ زاینده‌رود، تشکر و قدردانی کردند.

    پیش از سخنان حضرت آیت الله العظمی مظاهری، آقای دکتر جهانگیری طی سخنانی با اشاره به مشکلات خارجی و داخلی پیشِ روی دولت، جهت‌گیری دولت یازدهم را برای حلّ و فصل و اصلاح مسائل اقتصادی و کاهش رکود تورّمی، بسیار جدّی برشمرده و تأکید کرد: مشکلات مهمّی مانند بیکاری و گرانی که موجب رنج و زحمت برای مردم بزرگوار است، از جمله معضلات بزرگی است که دولت، عزم خود را برای اصلاح آن جزم کرده است.

    معاون اوّل رئیس جمهور، مشکل آب در استان اصفهان را جدّی برشمرده و اظهار امیدواری کرد که مجموعۀ تصمیمات اخذ شده در این سفر و نیز اقدامات و تصمیماتی که قبلاً در دولت اتّخاذ شده است، باعث رفع دغدغۀ مردم و مسئولان اصفهان شده و با تدبیر و درایت، معضل آب در این استان، حل شود.

    در این دیدار که وزرای نیرو، جهادسازندگی، ورزش و جوانان و نیز معاون علمی و فنّاوری رئیس جمهور نیز حضور داشتند، پس از سخنان  حضرت آیت الله العظمی مظاهری، مهندس چیت‌چیان وزیر نیرو، طی گزارشی از تصمیمات و اقدامات وزارت نیرو برای حلّ معضل آب زاینده‌رود، ادامۀ طرح تونل گلاب2 را اعلام کرده و تأکید کرد: پروژۀ تونل گلاب2 حقّ قانونی استان اصفهان است و ادامه و اتمام این طرح را ضروری می‌دانیم و از این‌رو قطعاً طی چند روز آینده، ادامۀ عملیّات این پروژه اجرائی خواهد شد.

    وزیر نیرو در زمینۀ پروژۀ تونل بهشت‌آباد نیز اظهار کرد: این پروژه نیز یک کار لازم و ضروری برای حلّ مشکل آب در استان‌های اصفهان، یزد و کرمان است و ان‌شاء‌الله از ابتدای سال آینده، عملیّات اجرائی آن آغاز خواهد شد و هیچ تردیدی در اجرای این پروژه وجود ندارد و ابعاد و مسائل کارشناسی آن با قاطعیّت در حال انجام است.

    وزیر نیرو با اشاره به اتمام حفّاری طرح تونل کوهرنگ3 که بیش از بیست سال است عملیّات اجرائی آن آغاز شده، تأکید کرد: ان‌شاء‌الله در سال جاری، آب از طریق این تونل به اصفهان خواهد رسید و کمک مناسبی برای معضل آب در استان خواهد بود.

    وزیر نیرو با اشاره به اتمام حفّاری طرح تونل کوهرنگ3 که بیش از بیست سال است عملیّات اجرائی آن آغاز شده، تأکید کرد: ان‌شاء‌الله در سال جاری، آب از طریق این تونل به اصفهان خواهد رسید و کمک مناسبی برای معضل آب در استان خواهد بود.

    آقای چیت‌چیان با تأکید بر ذخیرۀ نسبتاً مناسب آب در سدّ زاینده‌رود، اظهار کرد که مشکل کشاورزان شرق استان برای کشت پائیزه نیز با جاری‌شدن آب زاینده رود در آبان‌ماه امسال، برطرف خواهد شد.

    گزارش تصویری

    ================================

    ========================

    دیدار دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور-1393/6/3

    دیدار دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور-1393/6/3

    دیدار دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور-1393/6/3

    دیدار دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور-1393/6/3

    دیدار دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور-1393/6/3

    آرشيوچاپ
    احکام
    اخلاق
    اعتقادات
    اسرار حج
    مناسک حج
    صوت
    فيلم
    عکس

    هر گونه استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد.
    دفتر مرجع عاليقدر حضرت آية الله العظمى مظاهری «مدّظلّه‌العالی»
    آدرس دفتر اصفهان: خيابان عبد الرزاق – کوی شهيد بنی لوحی - کد پستی : 99581 - 81486
    تلفن : 34494691 -031          نمابر: 34494695 -031
    آدرس دفتر قم :خیابان شهدا(صفائیه)- کوی ممتاز- کوچۀ شماره 1(لسانی)- انتهای بن‌بست- پلاک 41
    تلفن 37743595-025 کدپستی 3715617365